FAQ

FAQ – Korta enkla svar

Q. Hur beställer jag produkt med tryck?
A. Skicka in en prisförfrågan i produkten du vill ha här på webbshoppen. Du får därefter en offert samt bildskiss för godkännande innan vi kör igång med produktionen!

Kolla även in vår Step by step guide till hur du beställer här.

Q. Får man en korrektur innan man beställer?
A. Ja, du får alltid en bildskiss med produkt och tryck som visar hur slutprodukt blir innan beställning. Se exempel i vår Step by step guide.

Q. Vilka betalningsvillkor gäller?
A. 30 dagar netto eller enligt överenskommelse.

Q. Hur trycks produkterna?
A. Produkterna trycks med en handfull olika metoder, allt ifrån transfer till screentryck. Vi väljer alltid den metod som passar er logo och den produkt ni valt bäst så att det håller bäst detaljkvalité och hållbarhet. Önskar ni mer information om hur och med vilken metod era produkter kommer tryckas är det bara att prata med er personliga säljare.

Q. Får man provtryck innan tryckning?
A. Ni får alltid en digital bildskiss där ni tydligt ser tryckresultat för godkännande. Provtryck ordnas normalt inte då det blir dyrt och de digitala bildskisserna ger en väldigt tydlig bild av resultatet. Vi garanterar tryck av största kvalité producerade i vårt eget tryckeri. Om provtryck ändå önskas så kan det ordnas mot en eventuell extra kostnad. Kontakta oss idag!

Q. Vilken sort fil behöver ni trycket i?
A. Absolut lättast är en vektoriserad fil. Vektoriserad fil kommer oftast i formatet EPS, AI eller PDF format. Men oftast fungerar det med en vanlig jpg-fil, inga konstigheter! Är ni osäkra kan ni skicka de filer ni har så kontrollerar vi att någon av dem fungerar för tryck. Vi kör aldrig igång produktionen om vi inte är helt 100% på att er fil ger ett suveränt tryckresultat!

Q. Jag kan inte öppna min .EPS-fil. Är det något fel på filen? 
A. EPS-filer går endast att öppna i speciella designprogram. Så nej, filen fungerar med största sannolikhet perfekt. Skicka filen till oss så skapar vi en skiss som ni får godkänna, så ser ni att filen/logon är korrekt!

Q. Kan vi få ett prov på produkten?
A. Ja, de flesta produkter kan vi ordna ett prov på. Standard är att ni då betalar 50% av priset för produkten och en fraktkostnad (ca 90 kr). Provkostnaden stryks oftast sedan vid order beroende på det totala ordervärdet. Kontakta oss om ni är osäkra på om er provkostnad kommer strykas eller ej.

Q. Hur lång leveranstid håller ni?
A. Leveranstid ligger på allt från några dagar till flera veckor beroende på produkt. Oftast går det att ordna fram produkten även med kort varsel, men för 100% leveranssäkerhet är det såklart bäst om vi får rekommenderad tid till produktion. Var noga med att ange eventuell deadline i er order. Vi bekräftar alltid om önskad deadline går att hålla eller ej innan vi kör igång produktionen.

Q. Hur skickas produkterna?
A. Era varor skickas med fraktbolag så som DB Schenker, DHL och Posten. Varorna levereras under kontorstider. Om er mottagningsadress inte är bemannad skickas varorna som service point vilket innebär en dags extra leverans. Var noga med att ange om er mottagningsadress är obemannad vid order.

Q. Vad kostar frakten?
A. Frakt kostar 129:- per ca 20 kg, vilket motsvarar runt 100 t-shirts. Denna summa kan dock variera beroende på produkt och varans möjlighet att packas. Pris på frakt lämnas alltid i er offert.

Q. Har du en fråga som du inte hittat svaret på?
A. Kontakta oss direkt på kontakt@tsreklam.se eller ring 019-12 34 90 så svarar vi direkt!