Presentreklam

Presentreklam

Presentreklam med tryck

Välkommen till tsreklam.se och ett av Sveriges bredaste och mest välsorterade sortiment av Presentreklam! Handla produkter med tryck till er personal och era kunder och stärk banden till mottagaren samtidigt som ni bygger ert varumärke!

Vi har många olika produkter just för att ni ska kunna anpassa er och välja något som faller era tänkta mottagare i smaken. Utgå från era mottagare när ni väljer produkt, lös ett problem dem har eller erbjud dem en produkt som ger ett värde på ett annat sätt. Då bygger ni en starkare relation till dem under en lång tid framöver!

presentreklam
profilprodukter
profilprodukter

Våra kunder tycker till:

profilprodukter
profilprodukter
profilprodukter
profilprodukter

Presentreklam – bygg upp ert varumärke!

Presentreklam är ett givet inslag i varje företags PR portfölj. Med gåvor och presenter som delas ut till personal och kunder kan ni på ett enkelt och kostnadseffektivt sätt bygga starka relationer utan att det behöver ta en massa tid i anspråk. Som vid till exempel ett kundbesök som kräver både tid i förberedelse, transport till mötet, tid under själva mötet och tiden det tar för uppföljning.

Lägg därtill alla kostnader och utlägg, lön under de timmar ni lägger på mötet. Bjudlunch, bensin och tjänstebilskostnader med mera. Då är några hundra kronor på en exklusiv gåva en rätt låg kostnad, eller hur?

Hitta er perfekta presentreklams-produkt i vårt stora sortiment

Vi har utformat vårt sortiment så att ni ska hitta något bra för era mottagare vilken nisch de är inom eller vilka intressen de än har. Surfa runt på vår site och inspireras och få idéer. Om ni inte lyckas hitta den perfekta gåva, kontakta oss så hjälper vi er. Vi har lång erfarenhet och stor expertis att ta fram passande gåvor och presentreklam.

Presentreklam kan komma i form av giveaways och allmänna gåvor men det fungerar även utmärkt i form av mer exklusiva gåvor som delas ut till en mindre men mer utvald grupp. Den senare kategorin kan vid första anblick vara svårt att införskaffa, eftersom många gåvor är individuella. Men vi hjälper er gärna att välja något passande utifrån era tänkta mottagare!

Välj ut passande produkter som funkar för många

Enskilda produkter är sällan värda att trycka på, eftersom startkostnaden gör den mycket dyr. Detta förstärks endast om man vill ha en exklusivare tryckmetod på sin gåva, såsom lasergravyr eller brodyr. Minimiantal och brytavgifter gör inte precis detta lättare.

För att lösa detta bekymmer så rekommenderar vi att ni väljer ut 1-3 officiella gåvor som ert företag ger ut. Detta kan uppfattas opersonligt, men kan vid behov komplimenteras med en mer personlig gåva vid extra speciella tillfällen. Dessa kan med fördel vara omärkta då de mer handlar om att göra mottagaren glad än att sprida varumärket.

Det är sällan man känner mottagaren så väl att man kan välja ut en unik gåva åt dom varje gång, så då kan man lika gärna ha en ”officiell” gåva som man delar ut vid alla sådana tillfällen. När en kollega ex. går i pensionen eller fyller jämt så kan ni jämte företagsgåvan även dela ut en personligt utvald gåva.

För mottagaren måste detta kännas bäst, då dom dels får uppskattning från själva företaget, men även från sina närmaste kamrater.

Beställ ett större antal och spara pengar

Att ha standardiserade gåvor sparar pengar, eftersom ni kan beställa ett större antal och inte köper in enskilda presenter längre. Sen är det alltid praktiskt att ha ett litet förråd med gåvor. Då har man något att ge bort om man skulle råka glömma bort någons stora dag, en speciell prestation eller inte hinner ordna inför ett event eller liknande.

Allra vanligast är mer allmänna giveaways, så då kanske ni undrar hur man bäst delar ut denna typ av presentreklam. Känner man till sin målgrupp i förväg är det kanske självklart att anpassa sina produkter efter denna målgrupp, men annars rekommenderar vi att börja med allmänna gåvor såsom muggar och väskor, klassiker som alltid funkar.

Anpassa er presentreklam efter årstid

Under vintertider kan det fungera riktigt bra att dela ut mössor och isskrapor, medans solglasögon och kepsar antagligen flyter på bättre under sommaren. Det gäller att välja ut produkter som ni vet att era mottagare inte bara tar emot utan även använder regelbundet och bäst är om det direkt kommer till användning. Pennor exempelvis, är en produkt som vi tappar bort i hög takt och därmed behöver nya av ofta.

Bäst är naturligtvis att känna till sin målgrupp riktigt väl. Om ni exempelvis ska stå på en IT-mässa så funderar ni antagligen redan på att dela ut USB-minnen, touchpens, bluetooth högtalare med mera och inte på att dela ut smink-set med er logotyp.

Gör en kort analys för att ta fram en så bra present som möjligt

Svårare än så behöver det inte vara. Om man sällan fysiskt träffar sina mottagare eller kunder kan det vara svårare att veta vilka dom är. I den situationen genomföra en kort analys om vilka produkter era mottagare vill ha. För att på så vis göra era investeringar i presentreklam riktigt effektiva. Desto mer ni vet om er målgrupp och era kunder så kan ni välja ut passande presenter er målgrupp kan ha nytta av i vardagen. Och därmed kommer använda regelbundet.

Sist men inte minst så är det värt att fundera på om ni vill ha en storsäljare eller en mer unik produkt. En produkt blir bara storsäljare genom att göra många kunder nöjda, och genom att hålla en hög kvalitet. Däremot så är storsäljarna lättare att känna igen, eftersom era mottagare mycket väl kan ha sett produkten någon annanstans. En unik produkt kan vara lite mer av en chansning, men står mer ut och är lättare att framställa som sin egna produkt.

Hur ni än gör så är ni varmt välkomna att handla er presentreklam här på tsreklam.se. Om ni tycker att det är svårt att hitta en passande produkt som även matchar er organisations färger så är ni välkomna att kontakta oss. Vi har tillgång till tiotusentals produkter som av praktiska skäl inte ligger uppe här, så med största sannolikhet så finns det någon produkt som passar er alldeles perfekt.

Olika sätt att ge bort presentreklam

Förutom att dela ut dom när ni besöker offentliga evenemang så finns det många sätt att sprida presentreklam och ert varumärke. De billigare gåvorna, ofta kallade ”Giveaway” delas med fördel ut genom att det finns en stor skål med dem i er lobby, entré eller reception. På så sätt kan alla besökare, kunder och mötesdeltagare få chansen att ta emot er presentreklam. Detta är en metod som kräver ett ganska lågt underhåll och nästintill inget planerande.

Dem som vill plockar på sig en giveaway och efter ett tag behöver skålen fyllas på. Enklare än så kan det inte bli. Ifall ni gör det på detta sättet vill vi dock rekommendera att ni regelbundet byter ut den produkt som ges bort. Hur användbar en penna än är så ger det inte ett bra intryck om ex. en kund besöker er lokal tre gånger under ett år och det är samma gåva alla tre gångerna. Runt vinter kan ni ge bort isskrapor, strax efter sommaren paraplyer och under sista månaden innan sommarledigheten kan er giveaway vara solglasögon med tryck. Sedan behöver ni inte uppfinna hjulet på nytt varje år, ni kan ha ett rullande schema med 3-4 produkter.

Skicka med presentreklam i era leveranser

Ett bra sätt att kombinera presentreklam med sina leveranser är att välja ut sina största och bästa kunder. Se sedan till att dom får en finare gåva en gång per år med sin leverans. Kanske kring jul eller strax innan sommaren. Sen kan ni ha en billigare standardprodukt som ni skickar med i alla övriga leveranser. Variera produkterna och byt ut dem lite då och då så att kunder som handlar ofta inte får samma produkt varje gång.

Det bästa mötet är däremot personligt, så den bästa metoden är antagligen att dela ut presentreklamen själv. Om ni har ett möte antingen i någon av respektive parts lokaler är detta ett utmärkt tillfälle att ge en ”tack för året/ordern/senast” gåva. Annars kan det vara lite kul att göra en improviserad turné där man delar ut alla gåvor. Detta kan utan problem göras inom loppet av några timmar, bara ni har gåvorna redo. Att åka runt och dela ut gåvor ger er chansen att träffa och kanske prata lite affärer med personer som ni annars bara hör på telefon eller har mejlkontakt med. Att lära känna personen bakom skärmen är minst lika viktigt i en affärsrelation som goda villkor.